A fi sau a nu fi ...

Singura pe un taram strain, doar eu cu gandurile mele. Am incredere in fortele mele de supravietuire ... Si totusi, singur poti fi si in tara ta, in orasul tau, intre prietenii cu care ai crescut ...

Monday, September 25, 2006

Grudziadz

Sambata dimineata (16 septembrie 2006), inarmata cu camera foto, cu o harta si cu cutia de suc, m-am urcat in tren cu destinatia Grudziadz. Un orasel in partea centrala a Poloniei, care a avut un rol important in istoria Poloniei. Aici a fost unul din nenumaratele lagare de concentrare din timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial pe care germanii le-au construit pe teritoriul Poloniei. Dar nu mai exista nici o urma acum.
In orasul vechi, totul este linistit si calm, atmosfera este relaxanta, locuitorii sunt ca in orice alt oras.
Saturday morning (September 16, 2006), having with me the camera, a map and the juice, I got up in the train for Grudziadz. A little town in the center of Poland, that had an important role in Poland’ history. Here it was of countless concentration camps from the Second World War that germans built in Poland. But now is no mark about it.
In Old Town, everything is quiet and calm, the atmosphere is relaxing, people are like everywhere.

Cladiri din caramida rosie sunt pretutindeni, amintind parca de timpuri de mult apuse.
Wisła traverseaza orasul, indreptandu-se linistita spre Marea Baltica.
Red buildings are everywhere, remembering about old times. Wisła is passing through Grudziadz, following her way to the Baltic Sea.

Iar castelul, ce a fost construit pentru a apara locuitorii orasului de invaziile straine, se degradeaza pe zi ce trece.
And the Castle, that was built to protect the habitants from foreigners, is getting worse every day.

A fost o plimbare placuta si relaxanta, o zi in care am reusit sa-mi pun ordine in ganduri si sa-mi setez noi obiective.
It was a relaxing walk, a day in which I succeded to make order in my thoughts and to set new objectives.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home